ابزار دوچرخه فوق العاده است. یکی از معدود ابزارهای مدرنی که می توان کل قلب و روده های آن را شناسایی، تعمیر، تعویض یا به روز کرد. لیست زیر تمام اجزای یک دوچرخه استاندارد را به شما نشان می دهد. کاملاً ممکن است، مثلاً کمک فنر را باز کنید و کمک فنر بزرگتر را ببندید، یا اگر فرمان شما خیلی پهن است، آن را با یک فرمان کوتاه تر تعویض کنید. حتی اگر دوچرخههای معمولی با لوازم یدکی دوچرخه ارزانتر بخرید اما از بدنه آن راضی باشید، فقط میتوانید قطعاتی مانند چرخ دندهها را با چرخ دنده بلند کنید و دوچرخههای سالمتری داشته باشید.
بدنه یا تنه
بدنه معمولاً از چندین لوله اصلی تشکیل شده و در دوچرخه های جاده و کوهستان به شکل مثلث است. جنس این بدنه می تواند آهن، مرکب یا کربن باشد. مواد مجموعه برای اکثر ما بهترین انتخاب است. برندها امضاهای خود را با تغییرات جزئی در فرم بدن ایجاد کرده اند. برای مثال GT دوچرخه های خود را با ساختن یک مثلث کوچک در بالای مثلث اصلی کاملاً قابل تشخیص می کند:
دوشاخ
چنگال قطعه ای است که به جلوی بدنه متصل شده و چرخ جلو را نگه می دارد. اگر چنگال بدون فنر باشد به آن چنگال خشک می گویند و اگر ضربه گیر داشته باشد ممکن است هوا یا روغنی باشد. موقعیت کمک فنرها را معمولاً می توان با کنترل روی خود کمک فنر یا روی دسته باز و بسته کرد. نمونه هایی که روی بسته بندی قرار می گیرند و نمونه هایی هستند که فنرهای بلندتری دارند بهتر است در نظر گرفته شوند، اما سوال اصلی این است که آیا به آنها نیاز دارید یا خیر؟ مخصوصا اینکه کمک فنرها مقداری از انرژی پدال زدن شما را جذب می کنند، دقیقاً به همین دلیل است که دوچرخه های جاده به کمک فنر تبدیل نمی شوند و از دو شاخه خشک استفاده می کنند.
فرمان
دستورات ممکن است اشکال داشته باشند. گاهی اوقات در یک خط مستقیم، گاهی اوقات کمی خمیده، و گاهی اوقات دستورات دوره کلاسیک به نام قطره. عرض های بزرگتر به شما امکان کنترل بهتر دوچرخه را می دهد اما از عبور از فضاهای باریک جلوگیری می کند. همیشه مهم است که فرمان به دو یا سه مدل نگهدارنده اجازه دهد مسافت های طولانی را طی کنند و از دست جلوگیری کند. نمونه ای از پروانه معروف را در زیر مشاهده می کنید:
فرمان پروانه ای دوچرخه
کرپ
کرپ (مثلاً شبیه کورپی) قطعه ای است که فرمان شما را به بدنه دوچرخه وصل می کند. کرستهای بلندتر یا کوتاهتر به شما امکان میدهند زاویهها را کمی تنظیم کنید. معمولاً من و شما نیازی به تعویض کرپ نداریم که در برخی از انواع کرپ می توان آن را با پیچ تغییر داد و فرمان را کمی بالاتر / نزدیک کرد.
زین یا صندلی
بسیاری از افراد کفش های ورزشی نازک را دوست دارند و می توانند کفش های بزرگتر و راحت تری بسازند. صرف نظر از تنظیم ارتفاع، بسیاری از زین ها دارای ویژگی های ظریف تری مانند تنظیم افقی هستند.
لوله زین
لوله زین از بالا به زین متصل شده و آن را به داخل بدنه پایین می آورد. با این روش می توان زین را در ارتفاع مناسب تنظیم کرد. هنگام خرید از فروشنده برای خرید، این تنظیم را تنظیم کنید.
لاستیک
لاستیک ها دارای چندین ویژگی مانند اندازه و عرض عاج هستند. لاستیک های صاف تر برای جاده ها و لاستیک های پهن تر برای عاج هستند. گاهی اوقات می توانید دوچرخه هایی با لاستیک های مقاوم در برابر پنچری و گاهی اوقات تایرهای بدون تیوب خریداری کنید. اما در خرید اول زیاد سختگیر نباشید.
تاج
تاج ما چیز پیچیده ای نیست زیرا احتمالاً آخرین چیزی است که به آن توجه می کنیم. در اصطلاح فنی تر، تاج و تیغه های دوچرخه دو چیز جدا هستند، اما برای من و شما غیرحرفه ای ها این موضوع خیلی حساس نیست. به همین دلیل عادت های آماده معمولا تاج های خارق العاده ای ندارند و بسیاری از افراد پس از حرفه ای شدن قبل از هر چیز به دنبال تعویض تاج و به خصوص خرید تاج های سبکتر هستند.
پنجه های رکابی
ممکن است پنجه های رکاب در بسته بندی اصلی دوچرخه شما نباشد! دلیل این امر بسیار عالی است. برخی دارای زیرپایی های حرفه ای هستند که در کفش های حرفه ای قفل می شوند تا سوارکار بتواند هنگام بلند کردن پا به پدال فشار وارد کند. این دوچرخه ها برای شهرها عالی هستند زیرا پیاده شدن از دوچرخه در واقع یک خطر است یا باید سخت تر شود. حداقل تا زمانی که با آنها آشنا شوید. هنگام مونتاژ دوچرخه دقت کنید که پدال های چپ و راست با هم متفاوت باشند و در کدام سمت نوشته شده باشند.
به نقل از قمه
به گزارش قمه، صفحه ای است که در نهایت پدال ها به آن وصل می شوند. تعداد دنده های روی آن دنده های جلو شما را تعیین می کند.
تعویض دنده (شیفتر دنده عقب)
این ابزار بسیار جالب است، در اصل یک فنر دقیق است که می تواند به زنجیر فشار وارد کند و زنجیر را روی دنده مورد نظر قرار دهد.
با توجه به تعویض (دستگاه تعویض دنده جلو)
باز هم یک ابزار فنری برای تعویض دنده های جلو. در عمل با فشار دادن زنجیر آن را روی یکی از چرخ دنده های تعبیه شده در میله قرار می دهد.
دسته دنده
اهرمی است که با فشار دادن آن، اسپینر یا بالعکس را به حرکت در می آورد و زنجیر را روی دنده های مختلف به حرکت در می آورد. طبقه بندی کننده ها انواع مختلفی دارند. گاهی اوقات در مدل های ساده تر، این کار را با چرخاندن چرخ روی هان انجام می دهید.
منبع: steadcycles
- ۰۱/۰۱/۲۱