خبر چین

اخبار روز دنیا

خبر چین

اخبار روز دنیا

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

یک صرافی خوب در بازار ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟ به عنوان یک معامله گر، خواسته ها و انتظارات شما از صرافی ها چیست؟ در سال های گذشته صرافی های ایرانی نیز در بازار ارزهای دیجیتال شروع به کار کرده اند. اگرچه در ابتدا امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار نمی دادند، اما به تدریج در مسیر پیشرفت گام برداشتند. البته کاملا مشخص است که هنوز فاصله زیادی بین بهترین صرافی ایرانی و برترین صرافی های خارجی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال ایران را به شما معرفی کنیم. تا انتها با وبلاگ خبر چین همراه باشید.

1. صرافی Nobitex

نوبیتکس یکی از صرافی های معتبرترین صرافی ارز دیجیتال است که از سال 1395 فعالیت خود را در تهران آغاز کرد، این صرافی با ارائه بستر امن معاملاتی به کاربران ایرانی، آنها را از مشکلات ناشی از تحریم ها رها کرده است. ویژگی اصلی Nobitex را می توان در امنیت بالای آن خلاصه کرد. کاربران این صرافی کیف پول خود را دارند و ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره می کنند.

کارمزد تراکنش در صرافی Nobitex به صورت درصدی از کل مبلغ تراکنش دریافت می شود. هنگام ثبت سفارش در Nobitex، مبلغ دقیق و نهایی هزینه نمایش داده می شود. در نتیجه می توانید با خیالی آسوده خرید خود را نهایی کنید. کارمزدهای دریافتی در تراکنش های تتر به صورت ثابت دریافت می شود. مبلغ 0.13% برای سازنده و 0.15% برای تیکر تعیین می شود.

2. تبادل بیت پین

یکی از جدیدترین صرافی های ارز دیجیتال ایران که فعالیت خود را از سال 1400 آغاز کرد بیت پین نام دارد. دفتر مرکزی این صرافی در منطقه آزاد انزلی قرار دارد. در طی حدود یک سالی که از فعالیت این صرافی می گذرد، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. صرافی بیت پین نیز از امنیت خوبی برخوردار است و با پشتیبانی بیشتر از ارزهای رمزنگاری شده در مقایسه با نوبیتکس، فرصت های معاملاتی بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار داده است. کارمزد تراکنش ها در صرافی بیت پین بر اساس حجم تراکنش های کاربران در سی روز گذشته محاسبه می شود. جدول زیر کارمزد تراکنش های مبادله بیت پین را نشان می دهد.

3. تبدیل تبادل

به گفته برخی کارشناسان، فردافی در شرایط فعلی بهترین صرافی ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال است. معاملات در این صرافی بسیار سریع پردازش می شود. این موضوع باعث شده تا کاربران بتوانند در بازار ارزهای رمزپایه همتراز صرافی های خارجی فعالیت کنند. کارمزد تراکنش در صرافی تبدیل نیز به صورت درصدی از تراکنش و از ارز دیجیتالی که خرید و فروش می کنید کسر می شود.

در تراکنش‌های مبتنی بر تتر، کارمزدها به میزان ثابتی تعیین می‌شود و از هر طرف تراکنش 0.2 درصد دریافت می‌شود. از سوی دیگر، کارمزد خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از تومان به صورت شناور و بر اساس حجم تراکنش های کاربران در سی روز گذشته تعیین می شود.

4. تبادل Remzinx

Remzinx صرافی دیگری است که در سال 2016 در ایران اعلام موجودیت کرد.رمسینکس توانست به سرعت خود را به عنوان یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به کاربران معرفی کند. در حال حاضر بیش از 140 بازار معاملاتی در این صرافی در دسترس کاربران قرار دارد و از این حیث مزیت مهمی نسبت به سایر صرافی ها دارد. با این حال حجم معاملات رمزینکس در مقایسه با صرافی های معروف ایرانی مانند نوبیتکس هنوز آنطور که انتظار می رفت رشد نکرده است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم صرافی رامسینکس عدم دریافت هزینه برای برداشت ارز دیجیتال از حساب کاربری است. علاوه بر آن، کارمزد معاملاتی صرافی رمزینکس نیز بر اساس حجم تراکنش های کاربران در 30 روز گذشته محاسبه می شود. در جدول زیر کارمزد صرافی رامسینکس را مشاهده می کنید.

5. تبادل بیتبرگ

وقتی وارد سایت صرافی بیتبرگ می شوید، در نگاه اول سادگی صفحه تراکنش های این صرافی توجه شما را به خود جلب می کند. رابط کاربری این صرافی تقریبا شبیه موتور جستجوی گوگل است. تنها با چند کلیک ساده می توانید سفارش خرید و فروش خود را در صرافی بیتبرگ ثبت کنید. این ویژگی بیتبرگ را به گزینه ای ایده آل برای همه مبتدیان ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل می کند.

درباره کارمزدهای این صرافی باید بگوییم که برای ثبت سفارش فروش هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی شود. این یک مزیت بزرگ برای صرافی بیتبرگ در مقایسه با صرافی های دیگر است. کارمزد سفارش خرید در این صرافی نیز بسته به نوع ارز دیجیتال تعیین می شود و مبلغ ثابتی است. به عنوان مثال، برای سفارش بیت کوین، هزینه ای معادل 0.0002 بیت کوین دریافت می شود.

6. تبادل بیت 24

بیت 24 عنوان بهترین صرافی ایرانی را نیز دارد و از سال 2018 در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است. صرافی بیت 24 هیچ هزینه ای بابت ثبت سفارش از کاربران دریافت نمی کند و مبلغی که به عنوان کارمزد پرداخت می کنید فقط برای کارمزد شبکه بلاک چین است. نکته مهم دیگر در مورد صرافی بیت 24 این است که حداکثر سفارش قابل ثبت برای هر خرید در این صرافی 50 میلیون تومان است. رابط کاربری صرافی بیت 24 بسیار ساده است و شما می توانید سفارشات خود را به راحتی در پنل کاربری خود در این صرافی پیگیری کنید.

7. بورس آبان تتر

یکی دیگر از بهترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال ایران آبان تتر است. این صرافی از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد.در بین صرافی های ایرانی آبان تتر با 295 ارز دیجیتال جایگاه ویژه ای دارد. در بورس آبان تتر امکان سفارش با ریال و تتر وجود دارد. کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی آبان تتر 0.2 درصد با ریال می باشد. همچنین کارمزد ثبت سفارش با تتر در این صرافی 0.3 درصد است.

8. OK Exchange

اوکی اکسچنج به عنوان یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی از سال 1393 شروع به کار کرده است.این صرافی تقریبا قدیمی ترین صرافی ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال است. اکسچنج اوکی از نظر حجم تراکنش ها و تعداد کاربران فعال در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. کارمزد تراکنش در OK Exchange ثابت است. کاربرانی که در این صرافی ثبت سفارش می کنند باید 0.2% کمیسیون و کاربرانی که سفارش را می پذیرند 0.4% کمیسیون پرداخت کنند.

9. تبادل Exquino

Exquino یکی دیگر از صرافی های پیشرو ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال است که فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرد.این صرافی توسط یک گروه دانش بنیان طراحی شده است. توسعه دهندگان این صرافی سعی دارند زمینه ساز تعمیق استفاده از فناوری بلاک چین در ایران باشند. صرافی Exquino مانند صرافی هایی که تاکنون معرفی کرده ایم در بین کاربران ایرانی محبوبیتی ندارد. همچنین کارمزد تراکنش در این صرافی با نرخ ثابت 0.2 درصد از کاربران دریافت می شود.

10. صرافی والکس

یکی دیگر از بهترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال ایران، والکس است. این صرافی دارای وجوه امنیتی بسیاری است. در نظر گرفتن سرورهای اختصاصی برای ذخیره و تکمیل اطلاعات کاربران یکی از اصلی ترین نکات امنیتی این تبادل است.

کارمزد صرافی والکس بر اساس حجم تراکنش های کاربران در ۹۰ روز گذشته به صورت شناور دریافت می شود. همچنین کارمزد معاملات در این صرافی به یک نسبت از خریدار و فروشنده دریافت می شود. میزان دقیق کارمزد صرافی والکس به شرح زیر است:

  • حجم تراکنش کمتر از 20 میلیون تومان: 0.4 درصد
  • حجم معاملات بین 20 تا 50 میلیون تومان: 0.35 درصد
  • حجم معاملات بین 50 تا 100 میلیون تومان: 0.3 درصد
  • حجم معاملات بین 100 تا 200 میلیون تومان: 0.25 درصد
  • حجم معاملات بالای 200 میلیون تومان: 0.2 درصد

حرف پایانی

در این مقاله با بهترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال ایرانی آشنا شدیم. مهم ترین ویژگی های یک صرافی خوب را می توان در ابزارهای مختلف معاملاتی، تعداد توکن های پشتیبانی شده زیاد، کارمزد پایین تراکنش، پشتیبانی سریع و با کیفیت از کاربران و ... خلاصه کرد. آیا تجربه کار با صرافی های نامبرده را دارید؟ به نظر شما بهترین صرافی ایرانی کدام است؟ نظرات خود را در مورد این موضوع با ما در میان بگذارید.

  • ۰۱/۰۷/۲۹
  • خبر چین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی