خبر چین

اخبار روز دنیا

خبر چین

اخبار روز دنیا

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

Apartment in São Paulo de Rua 141 | Espacios habitables

کلمه آپارتمان نه فارسی است و نه عربی، بلکه کلمه ای کاملا لاتین و فرانسوی است. عمارتی که متعلق به عمارت بزرگی است اما از آن جداست و اتاق های متعددی دارد. بخشی از یک عمارت از چند اتاق مستقل تشکیل شده است که یک خانواده در آن زندگی می کنند. یک یا چند اتاق و قسمت های تابعه مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه که با هم یک واحد را تشکیل می دهند.

 

معنای حقوقی و اصطلاح حقوقی فوق آنطور که آمده دقیق نیست زیرا اولاً ممکن است آپارتمان اتاق نداشته باشد اما در عین حال می توان آن را آپارتمان بدون اتاق یا سایر متعلقات نامید و ثانیاً آپارتمان. در ساختمانی با اتاق و قسمت های دیگر ساخته شده است. ممکن است سند جداگانه ای از کل ساختمان داشته باشد یا نداشته باشد. در این صورت نمی توان آن را در تعریف آپارتمان گنجاند. در تعریف آپارتمان می توان گفت که دارای سند مجزا و مستقل از کل ساختمان باشد.

تفاوت آپارتمان ها با خانه های معمولی

خانه و آپارتمان هر دو مکان هایی برای زندگی شخصی هستند، اما در برخی موارد متفاوت هستند. زندگی در آپارتمان مستلزم رعایت یک سری اصول و قوانینی است که افراد ویلا مجبور به رعایت آنها نیستند. آپارتمان ساختمانی متشکل از چندین طبقه و واحد است که در آن به همان اندازه خانواده های مختلف با ویژگی های اخلاقی متفاوت وجود دارد. به همین دلیل است که قبل از انتخاب آپارتمان، مهم است که با طراحی بیرونی و داخلی آن و همچنین همسایگان آشنا شوید.


آپارتمان شامل تعدادی واحد است که ورودی اصلی، پارکینگ، حیاط و راه پله را به اشتراک می گذارند. تعداد طبقات آپارتمان از 3 طبقه شروع می شود و تا چندین طبقه بالا می رود. این آپارتمان ها برای مقاصد مسکونی، اداری و تجاری ساخته شده اند و هر کدام از آنها از نظر نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ویژگی های متفاوتی دارند. برعکس، خانه های معمولی از یک تا سه طبقه ساخته می شوند و فضای بسیار بیشتری نسبت به آپارتمان ها دارند. همیشه نمی توان تصمیم قطعی در مورد اینکه آیا زندگی در آپارتمان بهتر است یا ویلا. وقتی فرصت تصمیم گیری به ما داده می شود ابتدا بودجه خود را در نظر می گیریم و سپس اولویت را انتخاب می کنیم. افراد بر اساس محل زندگی خود به دو دسته تقسیم می شوند، افرادی که تمایل به زندگی در ویلا دارند و افرادی که تمایل به زندگی در آپارتمان دارند. البته ممکن است برخی افراد بسته به مزایا و معایب هر کدام و ارزیابی خود نظر خود را تغییر دهند.


حتی اگر پول کافی برای خرید خانه ندارید، چه گزینه ای را برای اجاره انتخاب می کنید، آپارتمان یا خانه؟ هیچ پاسخ کلی برای این سوال وجود ندارد، زیرا انتخاب شما بسیار شخصی است و به عوامل زیادی بستگی دارد. با این حال، ارزیابی ظاهر هر دو سایت به شما کمک می کند تا انتخاب راحت تری داشته باشید. زندگی در آپارتمان به معنای دسترسی به امکانات رفاهی و رفاهی خاص است، مزیت هایی که مسکن سنتی ارائه نمی دهد. مغازه‌ها، کلوپ‌ها، استخرها، پارک‌ها و خدمات امنیتی نزدیک، تنها چند مورد از چیزهای خوبی هستند که املاک اجاره‌ای به مردم ارائه می‌دهند.

مزایا و معایب زندگی در آپارتمان

امروزه بیشتر افراد به دلیل قیمت تمام شده خانه نسبت به اتاق، ترجیح می دهند در یک اتاق زندگی کنند. از آنجایی که اتاق فضای کوچکی دارد، هزینه کمتری برای طراحی تزئینی و سایر موارد جانبی مورد نیاز است. امروزه با خلق ایده های جدید و استفاده از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی، اتاق ها به شکلی شیک و مدرن ساخته می شوند به گونه ای که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. طراحان با توجه به وسعت فضا، سلیقه افراد و بودجه آنها بهترین طراحی را در اتاق اجرا می کنند و تزیینات متفاوت و منحصر به فردی ایجاد می کنند. افرادی که نگران زندگی در اتاق خواب هستند و فکر می کنند که زندگی در اتاق به معنای زندگی در فضای بسته و زندگی است، با کمی تحقیق و تحقیق در مورد دکوراسیون منزل متوجه می شوند که امکان تزیین اتاق وجود دارد. عالی یک خیابان مانند یک خانه باید طراحی شود و زیبایی و جذابیت را برای ساکنانش به ارمغان بیاورد.


پس از بحث در مورد دکوراسیون داخلی، با توجه به موضوع امنیتی، اتاق ها توسط کارکنان و سیستم امنیتی کنترل می شود و بهترین راه اقامت، ثبت کد امنیتی یا کارت دسترسی است. یعنی ورود سارقان به خانه بسیار سخت است اما امکان نفوذ به داخل ساختمان با همسایه وجود دارد.


در خانه های معمولی، زمانی که چیزی می شکند یا کار نمی کند، تنها شما هستید که باید آن را تعمیر کنید یا با تیم تعمیر و نگهداری تماس بگیرید. قرار گرفتن در این موقعیت یک مشکل است زیرا زمان زیادی طول می کشد تا یک برقکار یا لوله کش آدرس شما را پیدا کند و گاهی اوقات ممکن است خودتان تصمیم بگیرید که آن را برطرف کنید. اما از سوی دیگر خانه ها دارای یک تیم تعمیر و نگهداری هستند که هر لحظه می توان برای رفع مشکل با آنها تماس گرفت. علاوه بر این هیچ فشار و استرسی نخواهید داشت و هزینه بیشتری نخواهید پرداخت.


بهترین مزیت آپارتمان نشینی ارتباط و تعامل با همسایگان است. اطراف خود را با افرادی احاطه کرده اید که تمایل به اجتماعی دارند و ناخواسته وارد روابط دوستانه می شوید. اگر از معاشرت لذت می برید، برای قهوه و همسایگان خود وقت بگذارید. آپارتمان بهترین مکان برای آن است.


با وجود مزایای ذکر شده، آپارتمان ها همیشه ایده آل نیستند، بلکه معایبی نیز دارند. برای اکثر مردم، اندازه آپارتمان بسیار مهم است. اساسا آپارتمان فضای کمتری نسبت به ویلا دارد، بنابراین فرصت کمتری برای طراحی دکوراسیون و اعمال ایده های شخصی شما وجود دارد. اما یک آپارتمان کوچک به شما این امکان را می دهد که فضایی برای نظافت و نظافت داشته باشید، بنابراین می توان آپارتمان را به راحتی و به سرعت تمیز و مرتب کرد.


یکی دیگر از نگرانی های مربوط به اجاره، حفظ حریم خصوصی است. محاصره شدن توسط تعداد زیادی از افراد با شخصیت های مختلف برای کسانی که معمولاً در خانه های سنتی زندگی می کنند و ارتباط محدودی با همسایگان خود دارند بسیار دشوار است. افرادی که در واحدهای مجاور زندگی می کنند ممکن است خواننده، مهمانی یا کودک باشند، در هر صورت، زندگی در خانه نیاز به صبر و رفتار خوب با همسایه ها دارد.


زندگی در آپارتمان برای افرادی که حیوانات خانگی دارند، به خصوص سگ هایی که تماشای آنها پر سر و صدا هستند، توصیه نمی شود. گربه های فکری و سایر حیوانات خانگی کوچک را می توان راحت تر در آپارتمان نگهداری کرد، اما هنوز هم نمی توان مشکل سر و صدا و برهم زدن آرامش ساکنان را نادیده گرفت. به طور کلی تصمیم برای خرید یا اجاره آپارتمان به نیازها و اولویت های شما بستگی دارد. برخی از افراد به دلیل اینکه بودجه آنها برای زندگی در آپارتمان کافی است، آپارتمان را انتخاب می کنند، برخی دیگر به دلیل مالکیت و عدم نیاز به فضای بزرگ، آپارتمان را ترجیح می دهند. افراد دیگری نیز تمایل دارند در این مکان ها زندگی کنند تا تنها نباشند و با همسایگانی با سبک زندگی متفاوت ملاقات کنند.


آپارتمان نشینی برای کسانی که خواهان هزینه کم هستند یا می خواهند در یک فضای کوچک زندگی کنند و نمی دانند آینده چه چیزی در انتظارشان است بسیار عالی است. همانطور که قبلا ذکر شد، زندگی در آپارتمان دارای نکات مثبت و منفی زیادی است، بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری، همه جوانب را در نظر بگیرید. بزرگترین مشکل آپارتمان ها این است که فضا کوچک است، بنابراین افرادی هستند که به زندگی عادت ندارند.

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه این مقاله از بیلدرز از مزایا و معایب زندگی در آپارتمان و ویلا و تفاوت های آن ها آگاه شده باشید. آیا ترجیح می دهید در آپارتمان یا ویلا زندگی کنید؟ در صورت تمایل نظر خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

 

مطالب بیشتر:

گلس صفحه نمایش چیست | بهترین گلس گوشی

 

منبع

  • ۰۰/۱۱/۱۸
  • خبر چین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی