خبر چین

اخبار روز دنیا

خبر چین

اخبار روز دنیا

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

آیا قصد خرید یک گوشی جدید را دارید، اما نمی دانید چگونه قیمت گوشی را پیگیری کنید؟ همه می دانیم که نوسانات بازار و به خصوص قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت روز گوشی موبایل دارد. در این بازار نوسان یافتن یک مرجع به روز که آخرین قیمت گوشی را طبق آخرین تغییرات اعلام کند می تواند کمک کننده باشد. ما در تکنولایف همیشه سعی می کنیم آخرین لیست قیمت گوشی موبایل و قیمت دقیق گوشی را در سایت خود به روز کنیم. همچنین عکس گوشی و مشخصات مدل های جدید موبایل را در وبلاگ خبر چین مشاهده می کنید.

قیمت گوشی امروز

نوسانات دلار باعث شده است که انتظار تغییرات قیمت را به صورت روزانه داشته باشیم. قیمت به روز گوشی با توجه به نوسانات دلار و میزان عرضه و تقاضا همواره دستخوش تغییرات می باشد. شاید برای شما خوشایند نباشد که گوشی ای که امروز می توانید با قیمتی متناسب با بودجه خود بخرید تا چند روز دیگر افزایش قیمت پیدا کند و دیگر توان خرید آن را نداشته باشید. قیمت جدید گوشی همیشه دغدغه کسانی است که می خواهند با توجه به بودجه خود خرید کنند. به همین دلیل و برای اطلاع از قیمت گوشی با نرخ روز، لازم است به وب سایت های معتبر در زمینه خرید و فروش گوشی موبایل مراجعه کنید تا از لیست قیمت امروز گوشی مطلع شوید. لیست قیمت گوشی در سایت تکنولایف روزانه به روز می شود و شما می توانید به راحتی از آخرین قیمت گوشی و قیمت روز گوشی در بازار ایران مطلع شوید. اما قیمت گوشی موبایل بر اساس چه عواملی تعیین می شود؟

عوامل موثر بر قیمت گوشی

قیمت گوشی موبایل تحت تاثیر عوامل مختلفی است. موبایل های وارداتی به نرخ روز دلار خریداری می شوند و پس از عبور از فیلتر گمرکی شامل هزینه ترخیص، مالیات، محاسبه سود و خدمات پس از فروش در بازار قیمت گذاری می شوند. قیمت به روز شده گوشی در فروشگاه های عمده فروشی و خرده فروشی می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، میزان عرضه و تقاضا در هر برهه از زمان می تواند بر قیمت گوشی تاثیر بگذارد.

قیمت گوشی بسیار زیاد است. اول اینکه شرکت ها تلفن های همراه را با نرخ رایگان از شرکت های خارجی تهیه می کنند. این گوشی ها در گمرک ایران 5 درصد تعرفه دارند که این تعرفه با نرخ دلار دولتی یعنی 4200 تومان محاسبه می شود. علاوه بر این تعرفه، قیمت گوشی به دلیل بیمه و حمل و نقل با افزایش 1 تا 2 درصدی همراه است. بر اساس قانون مجازات، فروشنده می تواند تا 15 درصد سود بر روی قیمت نهایی گوشی اعمال کند. به دلیل خدمات پس از فروش می توان 3 درصد به این هزینه اضافه کرد. بنابراین قیمت روز گوشی روند طولانی را طی می کند تا به عددی برسد که در نهایت در بازار موبایل شاهد آن خواهید بود.

مرحله بعدی در تعیین قیمت گوشی مالیات بر ارزش افزوده است که حدود 9 درصد به قیمت گوشی اضافه می کند. مجموع این مراحل به عددی منتهی می شود که در اختیار عمده فروش قرار می گیرد. در نهایت، عمده فروش این امکان را دارد که تا 3 درصد و خرده فروش تا 7 درصد به این قیمت اضافه کند. شاید شما در حال انجام محاسبات در ذهن خود هستید و اکنون برای شما مشخص نیست که چگونه قیمت روز گوشی را تعیین کنید.
با توجه به روندی که گفتیم، چندان دور از انتظار نیست که قیمت فعلی گوشی مدام در حال تغییر است و اطلاع از قیمت جدید گوشی کمی سخت است! اما ما در تکنولایف تضمین می کنیم که از آخرین قیمت گوشی مطلع شوید و بتوانید بهترین خرید را با بهترین قیمت انجام دهید.

به طور کلی و به صورت خلاصه می توان گفت که دو عامل اساسی تعیین کننده قیمت گوشی موبایل در بازار ایران است:

  • قیمت دلار
  • موجودی در بازار
  • تاثیر قیمت دلار بر گوشی

گوشی موبایل یک کالای 100 درصدی وارداتی به حساب می آید، هرچند گوشی های ایرانی به تازگی وارد بازار شده و مورد استقبال قرار گرفته است (مثلا گوشی جی پلاس)، اما در برندهای دیگر قیمت گوشی موبایل به دلار تعیین می شود. به همین دلیل نوسانات ارز به شدت و به طور مستقیم بر قیمت گوشی تاثیر می گذارد. بنابراین برای اطلاع از قیمت گوشی با نرخ روز باید همیشه سایت های معتبر در این زمینه را بررسی کنید تا قیمت دقیق گوشی را بدست آورید.

موجودی در بازار

موجودی کالا در بازار و تعادل بین عرضه و تقاضا نیز از عواملی است که می تواند بر قیمت گوشی موبایل تاثیر بگذارد. گاهی ممکن است با وضع قوانین جدید در خصوص فرآیند سفارش و واردات گوشی تلفن همراه، حجم واردات کاهش یابد و موجودی کالا در بازار تلفن همراه کاهش یابد، در این صورت حتی با کاهش نرخ ارز. ممکن است قیمت گوشی افزایش یابد به شرطی که کالا به مقدار مورد نیاز بازار ایران عرضه شود. به عنوان مثال در سال ۱۳۹۶ قوانین مختلفی در زمینه رجیستری تلفن همراه وضع شد.

قیمت گوشی سامسونگ

برند سامسونگ یکی از آن برندهای شناخته شده ای است که جایگاه ویژه ای در بین خانواده های ایرانی دارد. گوشی های سامسونگ به دلیل کیفیت و طول عمر بالا انتخاب اول بسیاری از خریداران تلفن همراه در ایران و جهان هستند. اگرچه سری S گوشی های سامسونگ از ویژگی های شگفت انگیزی برخوردار است، اما محصولات میان رده سری A بیشترین محبوبیت را در بین کاربران داشته اند.

گوشی های محبوب سری A سامسونگ گلکسی A21، Galaxy A31، Galaxy A50، Galaxy A51 و Galaxy A70 هستند. قیمت این گوشی ها عمدتا بین 3 تا 9 میلیون تومان در نوسان است و بهترین انتخاب برای کسانی است که نمی خواهند هزینه های هنگفتی برای خرید موبایل متحمل شوند.

اگر عاشق تکنولوژی هستید و به جز پرچمداران سامسونگ نمی توانید به گوشی دیگری فکر کنید، سری S بهترین گزینه برای شماست. گوشی های سامسونگ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 اولترا، گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا برای شما دوستداران رده های اول بازار جهانی است. قیمت روز گوشی های سامسونگ به دلیل جدید بودن برخی مدل ها مانند گلکسی اس 21 بالاست. به عنوان مثال قیمت سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا حدود 1399 یورو پیش بینی می شود، اما حتی این قیمت نیز نمی تواند مانع علاقه مندان به فناوری شود!
برای اطلاع از قیمت روز گوشی موبایل کافیست با وب سایت یا شبکه های اجتماعی تکنولایف همراه باشید تا از قیمت گوشی مطلع شوید.

قیمت گوشی اپل

با وجود تحریم ها و امکانات محدود آیفون در ایران، این برند در ایران طرفداران زیادی دارد، از نسل های قبلی گوشی های اپل مانند آیفون 6، اپل 6 اس، اپل 7، اپل 8 تا نسل جدید گوشی های اپل مانند آیفون. 12 پرو مکس آیفون SE و آیفون 11 پرو مکس. اگر آیفون باز دارید، باید بدانید که این علاقه برای شما ارزان نیست! قیمت روز آیفون گاهی به 60 میلیون تومان هم می رسد و برای داشتن آخرین مدل گوشی اپل باید جیب پر پول داشته باشید.
نسل های قدیمی آیفون امروزه به ندرت در بازار موبایل یافت می شوند، مگر اینکه ریسک مدل های دست دوم را بپذیرید. اما برای اطلاع از قیمت روز گوشی های اپل می توانید به وب سایت های معتبری مانند تکنولایف مراجعه کنید.


قیمت گوشی های آیفون جدید از 16 میلیون تومان شروع می شود و گاهی تا 60 میلیون تومان هم می رسد. به عنوان مثال قیمت آیفون 12 پرو مکس بین 45 تا 55 میلیون تومان در نوسان است و به همین دلیل اگر قصد خرید این مدل گوشی را دارید، اطلاع از قیمت فعلی آخرین گوشی اپل بسیار مهم است. با توجه به نوسان قیمت گوشی های موبایل در بازار، اگر قصد خرید آیفون را دارید، حتما قیمت روز گوشی اپل را از منابع معتبر بررسی کنید.

قیمت گوشی شیائومی

اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستید، حتما نام گوشی شیائومی را شنیده اید. گوشی های شیائومی به دلیل قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول طرفداران زیادی پیدا کرده اند. شاید بپرسید که گوشی شیائومی کجا ساخته شده است؟ این گوشی محبوب ساخت کشور چین است و توانسته بازار خود را به کشورهای دیگر نیز گسترش دهد. گوشی های شیائومی دارای 5 برند فرعی به نام های Redmi، Mi، Redmi Note، Redmi K و Poco هستند. آخرین گوشی شیائومی MI10 T Pro است که از فناوری 5G نیز بهره می برد.
قیمت گوشی های شیائومی برای هر زیربرند متفاوت است اما برای خرید گوشی شیائومی زیر 10 میلیون تومان انتخاب های زیادی دارید. زیربرند MI شامل می 8، می 9، می 9 لایت و می 10 نوت همگی از جمله گوشی هایی هستند که با توجه به قیمت فعلی گوشی های موبایل، انتخاب های خوبی هستند. قیمت جدیدترین گوشی شیائومی Mi 10T Pro حدود 18 میلیون تومان است و با توجه به نوسانات بازار باید دائماً قیمت آنلاین گوشی را دنبال کنید تا بتوانید آن را با بهترین قیمت خریداری کنید. در سایت تکنولایف امکان مقایسه محصولات مختلف و انتخاب بهترین قیمت گوشی علاوه بر اطلاع از قیمت گوشی با نرخ روز را دارید.

قیمت گوشی هواوی

گوشی هواوی یکی از موبایل های ارزان قیمت با کارایی خوب است که باعث شده بسیاری از ایرانی ها آن را انتخاب کنند. این گوشی ساخت هوآوی در چین است و تا به امروز موفقیت های زیادی کسب کرده است. گوشی های هواوی دارای سری های مختلفی از جمله سری Y، P، Mate و nova هستند که هر کدام دارای ویژگی های متفاوت و قیمت های متفاوتی هستند. قیمت سری Y هواوی یکی از مقرون به صرفه ترین هاست. بنابراین اگر به دنبال گوشی با قیمت زیر 5 میلیون تومان هستید، توصیه می کنیم این مدل گوشی هواوی را در نظر بگیرید.

در عین حال اگر به دنبال پرچمداران گوشی های هواوی هستید باید به سراغ سری Mate و P این برند بروید. قیمت گوشی هواوی از 3 میلیون تا 30 میلیون متغیر است و بستگی به شما دارد که گوشی میان رده بخواهید یا پرچمدار. قسمت سری P این گوشی نسبت به سری قبلی تفاوت چشمگیری دارد. به عنوان مثال قیمت به روز شده هواوی پی 40 پرو در 21 بهمن 1397 حدود 25 میلیون تومان است.
برای اطلاع از قیمت فعلی گوشی موبایل هیچ چیز بهتر از بررسی آنلاین قیمت گوشی نیست، بنابراین اگر قصد خرید گوشی موبایل را دارید، وب سایت های معتبر در این زمینه را بررسی کنید.

  • ۰۱/۱۱/۰۸
  • خبر چین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی