خبر چین

اخبار روز دنیا

خبر چین

اخبار روز دنیا

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

آیا نمی دانید چگونه از Google Drive استفاده کنید؟ این آموزش یک راهنمای کامل در مورد تمام ویژگی های Google Drive ارائه می دهد. Google Drive یک سرویس ذخیره سازی ابری بسیار محبوب است که به شما امکان می دهد فایل های مختلفی را در فضای ابری ذخیره کنید و از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه خود به آنها دسترسی داشته باشید. این برنامه روی اکثر گوشی های اندرویدی جدید از قبل نصب شده است. اگر از جیمیل استفاده می کنید، یک حساب کاربری خواهید داشت. در ادامه با وبلاگ خبر چین همراه باشید.

Google Drive قدرتمند و آسان برای استفاده است، اما اگر در فضای ذخیره سازی ابری تازه کار هستید و هرگز از سرویس های دیگری مانند Dropbox یا Box استفاده نکرده اید، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. به همین دلیل است که ما این راهنما را برای مبتدیان در مورد نحوه استفاده از Google Drive گردآوری کرده ایم.

گوگل درایو چیست؟ چگونه کار می کند؟

ما در اینجا خیلی فنی صحبت نمی کنیم. Google Drive روش ذخیره سازی ابری گوگل است. با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای و اسناد خود را در سرورهای Google ذخیره کنید، بنابراین فضای بیشتری در هارد دیسک خود آزاد می‌کنید و می‌توانید با هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به آنها دسترسی داشته باشید.

قبل از بررسی ویژگی ها و نحوه استفاده از Google Drive، باید چند نکته اساسی را بدانید. اولین نکته این است که برای استفاده از این سرویس به یک حساب کاربری گوگل نیاز دارید. رایگان است و در عرض چند دقیقه راه اندازی می شود. اکانت گوگل امکان دسترسی به تمامی سرویس های گوگل مانند Drive، Gmail، Photos، YouTube، Play Store و غیره را فراهم می کند.

با رفتن به drive.google.com یا از طریق برنامه رایگان می‌توانید به Google Drive در وب دسترسی داشته باشید. شما همچنین می توانید تمام فایل های خود را از طریق پوشه Drive در سیستم خود برای دسکتاپ مشاهده کنید، اما ابتدا باید نرم افزار را دانلود کنید.

پس از ورود به وب سایت، روی نماد چرخ دنده تنظیمات در سمت راست بالا کلیک کنید، سپس Get Drive for desktop را انتخاب کنید. دستورالعمل های نصب را دنبال کنید و برنامه را اجرا کنید، پس از نصب آیکون Google Drive در زیر تب Favorites در ویندوز قابل مشاهده است.

قیمت گوگل درایو

15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان مشترک بین Drive، Gmail و Photos دریافت می‌کنید. این حجم برای اکثر افراد کافی است، اما می توانید با هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه فضای بیشتری دریافت کنید. این اشتراک Google One نام دارد و مزایایی فراتر از فضای ذخیره‌سازی، مانند تخفیف در فروشگاه Google ارائه می‌دهد.

همچنین می توانید با پرداخت سالیانه در هزینه خود صرفه جویی کنید که تقریباً دو ماه خدمات رایگان در مقایسه با اشتراک ماهانه ارائه می دهد.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفت این است که فضای ذخیره سازی Google Photos در محدوده درایو حساب می شود. بنابراین ذخیره عکس ها (اکثر کاربران اندروید این کار را انجام می دهند) دلیل کافی برای استفاده از طرح های پولی است. علاوه بر این، ویژگی‌های بیشتری از جمله امکان اشتراک‌گذاری فضای ذخیره‌سازی با افراد دیگر دریافت می‌کنید.

انواع فایل های پشتیبانی شده در Google Drive
Google Drive در پشتیبانی از انواع فایل محدود است، که ممکن است برای بسیاری از کاربران قابل توجه باشد. خوشبختانه از انواع فایل ها مانند jpeg، png، gif، mpeg4، mov، avi و غیره پشتیبانی می کند.

محدودیت‌هایی برای اندازه فایل نیز وجود دارد، اما این برای اکثر کاربران مشکلی نخواهد داشت:

اسناد: تا 1.02 میلیون کاراکتر را پشتیبانی می کند. تبدیل یک سند متنی به فرمت Google Docs می تواند تا 50 مگابایت باشد.
صفحات اکسل: تا دو میلیون سلول را برای صفحات گسترده ایجاد یا تبدیل به Google Sheets پشتیبانی می کند.
Presentations: تا 100 مگابایت برای ارائه های تبدیل شده به اسلایدهای Google پشتیبانی می کند.
فایل های دیگر: حداکثر 5 ترابایت.

نحوه استفاده از گوگل درایو

مرحله 1: اگر برنامه را ندارید، ابتدا باید یک حساب Google ایجاد کنید. ثبت نام آن رایگان است و پس از آن می توانید به طور همزمان به تمامی سرویس های گوگل دسترسی داشته باشید. بهتر است از مرورگر کروم استفاده کنید زیرا این مرورگر محبوب چندین افزونه و ابزار دارد که به خوبی با Drive ادغام می شوند.

مرحله 2: پس از ثبت نام (یا وارد شدن به یک حساب کاربری موجود)، می توانید از طریق مرورگر یا برنامه اختصاصی گوشی خود (برای اندروید و iOS) به درایو دسترسی داشته باشید.

پس از ورود به درایو، روی دکمه رنگی New plus sign در گوشه سمت چپ بالا یا My Drive در مرکز صفحه کلیک کنید. در تلفن، روی دایره با علامت مثبت در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید. منویی باز می شود که به شما امکان می دهد فایل ها را در درایو ایجاد یا بارگذاری کنید. می‌توانید صفحه‌گسترده، سند word، ارائه نمایش اسلاید، فرم، طراحی یا موارد مختلف دیگری اضافه کنید.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده سریع از این خدمات آورده شده است:

نکته 1: دکمه‌های گوگل درایو بسیار ساده و واضح هستند، اما برای کسب اطلاعات بیشتر، کافیست ماوس را روی هر کدام ببرید. پنجره ای ظاهر می شود که عملکرد دکمه را توضیح می دهد.

نکته 2: اگر با برنامه های مایکروسافت آفیس مانند Excel، Word یا PowerPoint کار کرده باشید، نرم افزار Google Sheets، Docs و Slides نیز آسان است. آنها به طور مشابه کار می کنند و البته ملموس تر هستند. ویژگی‌های پیشرفته به اندازه مایکروسافت در دسترس نیستند، اما از آنجایی که رایگان است، انتظار می‌رود.

نکته 3: اگرچه می‌توانید به صفحه اصلی Docs، Sheets یا Slides بروید تا همه فایل‌های یک نوع را در یک مکان ببینید، اما بهتر است پوشه‌های جدیدی برای سازماندهی خوب ایجاد کنید. برای ایجاد یک پوشه، روی دکمه New در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید، سپس گزینه Folder را انتخاب کنید و یک نام برای پوشه جدید مشخص کنید. سپس به راحتی فایل(های) خود را از صفحه اصلی درایو به پوشه مورد نظر بکشید.

علاوه بر این، می‌توانید با کلیک روی افزودن ستاره در منوی آیتم، فایل‌های مورد نظر را برای دسترسی بعدی علامت‌گذاری کرده و ستاره‌دار کنید، به یاد داشته باشید که آنها فقط برای افرادی که آنها را اضافه کرده‌اند قابل مشاهده هستند، نه کسانی که یک مورد خاص با آنها به اشتراک گذاشته شده است.

نکته 4: راه دیگری برای یافتن سریع یک مورد در درایو خود استفاده از قابلیت جستجو در درایو است. در بالای هر صفحه یک فیلد وجود دارد که می توانید با نوشتن نام فایل یا تایپ آن را جستجو کنید. با کلیک بر روی فلش در این قسمت، به ابزار جستجوی پیشرفته دسترسی خواهید داشت، بنابراین می‌توانید دقیق‌تر عمل کنید و فایل‌ها را بر اساس معیارهای خاص، مانند تاریخ یا افرادی که فایل را با آنها به اشتراک گذاشته‌اید، جستجو کنید.

 

منبع: support.google

  • ۰۲/۰۱/۱۹
  • خبر چین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی