خبر چین

اخبار روز دنیا

خبر چین

اخبار روز دنیا

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر شما ممکن است گاهی کند کار کنند، یا اگر تب‌های زیادی باز داشته باشید، سیستم جدید شما ممکن است مسدود شود، افزودن رم بیشتر می‌تواند مشکل را حل کند. اگر رایانه شما حافظه فیزیکی کافی نداشته باشد، شروع به انتقال داده ها به هارد دیسک یا SSD می کند، که بسیار کندتر از کندترین تراشه رم است. در ادامه با وبلاگ خبر چین همراه باشید.

رم لپ تاپ و کامپیوتر را ارتقا دهید

افزودن یا به روز رسانی رم در لپ تاپ نیاز به هیچ گونه مهارت کامپیوتری ندارد و فرد می تواند با کمی دانش رم لپ تاپ خود را ارتقا دهد. ابتدا تعیین کنید که چه مقدار حافظه می خواهید اضافه کنید. برای تخمین میزان حافظه کامپیوتر مورد نیاز به ادامه مقاله مراجعه کنید.

نحوه ارتقا رم لپ تاپ

اگر بتوانید حافظه لپ تاپ خود را ارتقا دهید، هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. بسته به عوامل مختلف، انتقال از 4 تا 8 گیگابایت متغیر است. فرآیند تعویض تراشه های رم بسته به تعداد پیچ هایی که باید بردارید، بین 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. در اینجا نحوه ارتقای رم لپ تاپ خود آورده شده است.

چه مقدار رم استفاده می شود؟

کمبود حافظه اغلب دلیل قطع شدن کامپیوتر است و می تواند علاوه بر کندی عملکرد، منجر به مشکلات پایداری نیز شود. اگر یک کاربر حرفه‌ای لپ‌تاپ هستید و باید در طول روز کارهای زیادی را روی رایانه‌تان انجام دهید، چند کار در برنامه‌های فشرده انجام دهید و 30 تب مرورگر را همزمان باز نگه دارید، احتمالاً به حافظه بیشتری نیاز خواهید داشت. این کمک می کند تا سیستم شما به راحتی اجرا شود.

می توانید میزان مصرف حافظه لپ تاپ خود را در Task Manager ویندوز بررسی کنید. فقط روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و Task Manager را انتخاب کنید (در ویندوز 7 کلید Windows را فشار داده و در قسمت جستجو تایپ کنید task manager). سپس در تب Task Manager's Performance، ببینید چه مقدار حافظه از کل حافظه موجود مصرف می شود. همچنین خواهید دید که چه تعداد اسلات حافظه فیزیکی در حال استفاده است و بنابراین، چه تعداد برای افزودن حافظه بیشتر در دسترس است.

با کلیک بر روی گزینه Open Resource Monitor در پایین پنجره Task Manager و رفتن به تب Memory نمای دقیق تری خواهید داشت. توجه داشته باشید که صفحه نمایش در ویندوز 7 و ویندوز 10 کمی متفاوت به نظر می رسد.

بررسی امکان ارتقاء رم در لپ تاپ

متأسفانه، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها قسمت پایینی یا حافظه لحیم شده روی مادربرد دارند که هر دو از ارتقاء رم جلوگیری می‌کنند. برای اینکه بدانید آیا می‌توانید رم خود را ارتقا دهید، ابزار Crucial's Memory Advisor را امتحان کنید. پس از وارد کردن برند و مدل دقیق لپ تاپ، باید صفحه ای دریافت کنید که حداکثر میزان حافظه و تعداد اسلات های لپ تاپ شما را نشان می دهد.

Crucial همچنین ماژول های حافظه ای را که می توانید برای لپ تاپ خود خریداری کنید فهرست می کند. با این حال، می توانید DIMM های مشابهی را از مارک های دیگر دریافت کنید. به سرعت و نوع رم مورد نیاز خود دقت کنید که معمولاً DDR2، DDR3 یا DDR4 با سرعت مشخصی در کنار آن است.

پانل را باز کنید تا مکان حافظه خود را پیدا کنید

با حافظه اضافی که در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که حافظه لپ تاپ خود را ارتقا دهید، فرآیند انجام این کار بسیار ساده است. ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کرده و آداپتور برق را جدا کنید.

سپس پنل پایین لپ تاپ را که حافظه رم را می پوشاند باز کنید. (بسته به سیستم شما، ممکن است مجبور شوید تمام پشت لپ تاپ را برای دسترسی به حافظه و سایر اجزای آن باز کنید).

حذف الکتریسیته ساکن از بدن

قبل از دست زدن به هر یک از اجزای رایانه، هر سطح فلزی رایانه را لمس کنید (به عنوان مثال، پشت هارد دیسک یا اتصال فلزی برای یک قطعه دیگر). این کار هرگونه الکتریسیته ساکن بالقوه مضر را از بدن تخلیه می کند.

در صورت لزوم حافظه را حذف کنید

اگر همه اسلات‌های حافظه‌تان از قبل پر شده‌اند، باید DIMM‌های موجود را بیرون بیاورید تا آنها را جایگزین کنید. برای برداشتن ماژول حافظه، گیره های نگهدارنده را تعویض کنید. ماژول حافظه باید در یک زاویه ظاهر شود.

سپس، ماژول حافظه را از لبه های آن نگه دارید. ماژول را بدون دست زدن به کانکتورهای طلایی در پایین بلند کنید.

ماژول های حافظه جدید را نصب کنید
در مرحله بعد، ماژول های جدید را در شکاف های باز خود با زاویه 45 درجه با لبه های طلایی رو به پایین قرار دهید. ماژول ها را با فشار دادن انگشتان خود روی آن ها در جای خود فشار دهید. هنگامی که صدای کلیکی شنیدید و احساس کردید که DIMM در جای خود محکم می‌شود، ماژول را محکم به عقب فشار دهید تا کاملاً یکدست شود و با گیره‌هایی که آن را در جای خود نگه داشته‌اند همسطح شوند.

ارتقا رم لپ تاپ شما به پایان رسیده است. لپ تاپ خود را روشن کنید و به پنجره System Information یا Task Manager برگردید تا تأیید کنید که حافظه جدید شما اضافه شده است. از حافظه به روز شده خود لذت ببرید!

چگونه بفهمیم لپ تاپ دارای اسلات رم بیشتری است؟

قبل از اینکه پول خرج کنید، اولین قدم شما استفاده از اسکنر حافظه رایگان Crucial است که به این سوال پاسخ می دهد.

با اجرای آن بر روی لپ تاپ، به ما می گویند که دو اسلات وجود دارد که یکی از آنها خالی است. این در اکثر لپ تاپ های ارزان قیمت فروخته می شود زیرا به انعطاف پذیری تولید می افزاید و هزینه را کاهش می دهد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حتی اگر یک اسلات باز وجود داشته باشد، اسلات حافظه به راحتی قابل دسترسی نیست. برخی از لپ‌تاپ‌ها ممکن است نیاز به برداشتن کل قسمت پایینی داشته باشند در حالی که برخی دیگر به راحتی به درب دسترسی دارند.

چه نوع رم لپ تاپ را باید بخرید؟

دو نوع رم در لپ‌تاپ‌های تولید شده در دو سال گذشته وجود دارد و تنها یکی از آنها مسیر ارتقا را ارائه می‌دهد: ماژول‌های DDR4 یا SO-DIMMS، انواع مختلفی از رم در سرعت‌ها و اندازه‌های مختلف هستند.

رایج ترین سرعت حافظه لپ تاپ امروزه DDR4/2133 و DDR4/2400 است. به عنوان مثال، DDR4 / 2666 ممکن است سرعت بالایی داشته باشد که می تواند مزایای عملکردی را ارائه دهد. اما CPU شما ممکن است از آن سرعت های بالاتر پشتیبانی نکند. به عنوان مثال، نسل هشتم Core i3 از DDR4 / 2400 پشتیبانی می کند و چیزی بالاتر از آن را پشتیبانی نخواهد کرد. بنابراین برای سرعت بالاتر هزینه پرداخت نکنید، مگر اینکه بدانید لپ تاپ شما از آن پشتیبانی می کند.

 

منبع: laptopmag

  • ۰۱/۱۱/۲۰
  • خبر چین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی